Expertes
Expertes

Mercè Oliva és professora lectora del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra. És doctora en Comunicació Social (UPF, 2010) i llicenciada en Comunicació Audiovisual (UPF, 2002). Des del 2006 treballa com a professora i investigadora del Departament de Comunicació de la UPF.  Dóna classes d’anàlisi de la imatge, estructura dels mitjans i estudis culturals als estudis de Comunicació Audiovisual i Publicitat i Relacions Públiques, així com al Màster Universitari en Comunicació Social.

Les seves línies de recerca són els estudis televisius, els estudis culturals, els estudis de gènere i els celebrity studies. En concret, estudia les representacions i estereotips de gènere i classe en la telerrealitat i els mitjans del cor, així com les connexions entre cultura mediàtica popular i valors neoliberals. Ha publicat nombrosos articles en revistes acadèmiques com Convergence, Celebrity Studies, Social Semiotics o Comunicar i és autora del llibre Telerrealidad, Disciplina e Identidad: Los Makeover Shows en España (Ed. UOC, 2013).

Ha participat en diversos projectes de recerca i actualment codirigeix, juntament amb Óliver Pérez-Latorre, el projecte de recerca “Herois de la crisi: Narrativa i discurs social en la cultura popular contemporània” (CSO2014-56830-P), finançat pel Ministeri d’Economia i Competitivitat.

  • Nom i cognoms Mercè Oliva Rota
  • Adreça Universitat Pompeu Fabra
    Campus de la Comunicació - Poblenou
    Roc Boronat, 138
    08018 Barcelona